Gallardo Superleggera: Lamborghini fogyókúrán
A súlycsökkentés mellett néhány pluszlóerő is akadt még a V10-esben , így elkészült az elérhető legjobb Gallardo változat.
Teljes néven Gallardo LP 570-4 Superleggerának hívják a legújabb Lamborghinit, ami az összes lényeges változtatást el is árulja. A mérnökök találtak még 10 pluszlóerőt az 560-4-eshez képest, így az 5,2 literes V10-es teljesítménye 570 lóerőre nőtt. Megtartották az összkerékhajtást – erre utal a típusjelzésben a négyes szám – és könnyítettek a karosszérián, ettől kapta az autó a Superleggera, azaz szuperkönnyű elnevezést. A tömegcsökkentést elsősorban a külső elemek cseréjével érték el: az ablakok nagy részét polikarbonát lemezből készítették üveg helyett, de akad néhány újabb karbonszálas műanyag elem, sőt, a kerékcsavarokat is titánból készítették acél helyett. Az eredmény 70 kilogrammnyi fogyás, azaz a Superleggera üresen 1340 kilogrammot nyom.
Ekkora különbségek persze alig látszanak a menetteljesítményeken: a végsebesség maradt is 325 km/h, és valószínűleg a százra gyorsulás ideje is inkább az e-Tron váltó rövidebb kapcsolási ideje miatt csökkent 3,7-ről 3,4 másodpercre, mint a többletlóerők vagy a fogyókúra miatt. A Lamborghini ezúttal az autó fogyasztását is külön kiemeli: 13,5 litert eszik a Superleggera 100 kilométeren, vegyes ciklusban, már ha csak simogatják a pedáljait, ami a valóságban kevéssé valószínű lehetőség. A Lamborghini többek közt teljes hobbiverseny-csomagot is kínál majd a Superleggerához, nagyobb első fékekkel, tűzoltó készülékkel és bukókerettel.
A Lamborghini az új változattal épp annyit fejlesztett a Gallardón, amennyi ahhoz kellett, hogy állja a versenyt az új középmotoros Ferrarival, a 458 Italiával – a teljesítményük papíron most pontosan azonos –, míg meg nem jön a 2003-ban bemutatott kisebb Lamborghini utódja, két-három év múlva.