Évek óta halljuk, hogy a VW spanyol márkája a sportos értékeket képviseli, mégsem láttunk tőlük mást az elmúlt években, csak különböző méretű és arányú egyterűeket. Az Ibizától a Toledóig csupa buborék-autót árusítanak, de talán vége ennek a szerencsétlen korszaknak.
Az IBE tanulmány legalábbis erre enged következtetni: rendes motorházteteje van, sőt, mi több, határozottan sportos arányai. Fazonra olyasmi, mint a Volkswagen Scirocco, azaz egy mokány, háromajtós kupészerűség, csak a méretei kisebbek: a hossza 3,78 méter, a magassága pedig 1,2 méter, egyedül 1,8 méteres szélessége utalna nagyobb autóra. Tanulmányról lévén szó persze akad még néhány túlzásként értékelhető megoldás, ilyen például a 19 hüvelykes felnigarnitúra vagy a LED-csíkokból álló lámpák, de egyáltalán nem elképzelhetetlen, ha nem is túl valószínű, hogy egy ilyen autót szériagyártmányként sikerre vigyen a Seat.
A műszaki tartalom persze az aktuális trendet követi: a formás háromajtós tisztán elektromos hajtású, egy 102 lóerős és 200 Nm nyomatékú villanymotor mozgatja, jó átlagos dinamikával. A kerek egytonnás tanulmány a gyáriak szerint 9,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. Az IBE azonban remélhetőleg nem elsősorban arról szól, hogy a Seat a jövőben villanyautó-gyártásra adná a fejét – sokkal inkább valamiféle stílusváltást jelez előre: az az érzésünk, lassan a Volkswagennél is belátják, hogy egybeszabott formatervű családi autókkal nehéz elérni a kitűzött célt, hogy a vásárlóknak a márkanév hallatán fiatalos, dinamikus autók jussanak az eszükbe.