A korábbi ígéreteknek megfelelően elkészült az Auris benzin-elektromos változata. A Toyotánál persze nem kombinálták túl a problémát: egyszerűen beszerelték a Prius bevált hajtásláncát az Auris karosszériájába.
Az 1,8 literes, 99 lóerős benzinmotor és a 82 lóerős, 207 Nm nyomatékú villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 136 lóerő, akárcsak a Priusban. Annak érdekében, hogy a fogyasztás kedvező maradjon, a Toyota csökkentette az Auris karosszéria légellenállását, 0,29-ről 0,283-ra sikerült levinni, egy hosszabb első lökhárítóval, áttervezett hűtőráccsal és lámpatestekkel. A végeredmény 3,8 literes fogyasztás, ami lényegében nem különbözik a Priusétól, és 89 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlag.
Az Auris HDS viszonylag gazdag felszereltséggel érkezik: az alapváltozat is 15 hüvelykes alufelniket, kulcs nélküli indítórendszert, menetstabilizáló elektronikát és emelkedőn való elindulást segítő rendszert kap. Az árakat egyelőre nem ismerjük, bár nem valószínű, hogy a 7,425 millió forintos Priusnál drágábban adnák, sőt, van rá némi remény, hogy olcsóbb lesz, és így árban is közelebb kerül a dízelmotoros konkurenciához.