Az ünneplőbe öltöztetett Priustól hatalmas növekedést várnak a Toyota luxusmárkájának európai főhadiszállásán.
A Lexus, bár évtizedek óta jelen van Európában, a német prémiumgyártók mellett nem igazán tudott érvényesülni, legalábbis eddig. Éves szinten úgy 27 ezer autót tudnak eladni az egész kontinensen, pedig a szegmensben több mint egymillió járművet értékesítenek, ez pedig alig 4%-os részesedést jelent. A japán márka európai vezetői most abban bíznak, hogy a kompakt, ötajtós, hibrid hajtású CT 200h, amely elvileg jobban megfelel a helyi ízlésvilágnak, mint bármelyik eddig gyártott Lexus, a többszörösére növeli az eladási számokat. „A CT első teljes évében 25-30 ezer példányt szeretnénk eladni, hosszabb távon azonban évi 80-100 ezer autó eladása a cél” - fogalmaz a márka egyik vezetője.
Egyelőre megjósolni sem mernénk, hogy a CT 200h mennyire lesz kelendő cikk Európában. A formaterve akár el is adhatja, de a hibrid hajtáslánc Európában messze nem olyan népszerű, mint más kontinenseken, hiszen vannak takarékosabb és erősebb dízelmotoros modellek, olcsóbban. Így aztán az sem lenne hihetetlen, ha teljesülne a kitűzött cél, de ugyanígy elképzelhető, hogy a CT sem lesz népszerűbb, mint nagyobb testvérei, és 8-10 ezernél több nem fogy majd el éves szinten.
A Lexus persze más területeken is keresi a lehetőséget a kitörésre: Andy Pfeiffenberger, az európai részleg igazgatója azt mondja, a CT-nél egy számmal kisebb, kifejezetten városi használatra szánt modell bemutatását ugyanúgy fontolgatják, mint a Toyota RAV4-es Lexus-jelvényes testvérének kifejlesztését, hiszen ezek ma a legdinamikusabban bővülő kategóriák az európai autópiacon.