Ha a hetes túl drága, de sofőrrel utazna, itt a megoldás, az 5-ös öt méter felett.
Az ötös sorozatban még van valami lendületes – ez a legnagyobb autó, amit eredendően arra szántak, hogy a tulajdonosa maga vezesse – és meglepő módon a tervezőknek sikerült úgy megnyújtaniuk az autót, hogy ebből meg is maradt valami. A tetővonal és az övvonal ívét sem törték meg annyira az átalakítással, hogy rontsa a forma dinamizmusát. Pedig a 140 mm-es toldás után az autó hossza 5,039 méterre nőtt, a tengelytávja pedig 3,108 méterre, azaz csupán néhány centivel rövidebb, mint a kisebbik hetes.
Az autó felszereltsége is illeszkedik a felhasználás várható módjával: négyzónás klímaberendezést, fejtámlákba épített képernyőket és támlákba integrált asztalkát, hátsó hűtött tárolórekeszt és az ablakokra árnyékolókat kapott az autó. Utasként persze sokkal kevésbé kellemes élmény a száguldozás, mint a sofőrülésből, így a motorválasztékból hiányoznak az ötös csúcsmotorjai. Háromféle háromliteres hathengeressel kínálják, az 523 Li-be a 204 lóerős, az 528 Li-be az 258 lóerős, az 535 Li-be pedig a turbós, 306 lóerős változat kerül, természetesen nyolcfokozatú automata váltóval.
Jogos a kérdés, hogy hol van szükség ilyen autóra. Európában és Amerikában inkább a hetest vennék, akik ekkora BMW-t szeretnének, viszont a Népi Kínában nagy a kereslet az ilyen, kisebb sofőrlimók iránt. A magyarázat egyszerű: viszonylag sok az olyan jómódú, de idősebb kínai, aki autót ugyan tud venni magának, de vezetni nem szeret, vagy nem is tud, ők pedig százezerszámra vesznek ilyen jellegű modelleket – nem csoda, hogy az Audi A6-ostól a Mercedes E osztályon és a VW Passaton keresztül a Volvo S80-asig számtalan típusból kínálnak Kínában nyújtott kivitelt.