Egy kontinens körbeautózására mindenképp alkalmas a Seat Leon alapú prototípus. Az Ecomotive Prototype nevű autóba ugyan egy picit drága tankolni, és az 545 literes üzemanyagtartály a hátsó üléssor helyét is elfoglalja, de egy átlag autósnak csak egyszer kell tele kérnie a tartályt évente, persze ha igazán takarékos stílusban vezet.
A tízezer mérföldes – 16 093 kilométeres – hatótávolság ugyanis 3,4 literes átlagfogyasztással igaz, ami az 1,6 literes TDI motorral elvben tartható érték, bár kérdéses, hogy a teli tank féltonnás plusztömegével együtt milyen menetdinamikára lehet számítani. Az autó ebben a formájában persze inkább csak hangos reklámfogás, mint használható személyautó, de arra jó, hogy kidomborítsa a Leon Ecomotive alacsony átlagfogyasztását. A szériagyártmányba persze tizedekkora tankot szerelnek, de az is bőven elég, hogy legyenek olyan hónapok, amikor nem is kell meglátogatni vele a benzinkutat.
A Leon Ecomotive-ban egyébként a szokványos trükköket alkalmazták a fogyasztás csökkentésére: hosszú végáttételt, csökkentett hasmagasságot, elsimított fenéklemezt, kemény, de kis ellenállású gumikat és ültetett futóművet kapott. Ehhez képest a gigatankos prototípus csak a felkeményített hátsó futóműben különbözik a szériamodellektől, ami ahhoz kell, hogy a típus tele tankkal se váljon vezethetetlenné.