Egy baja van a Nissan R35 GTR-nek a tulajdonosok szerint: nagyon nehéz. A gyári teljesítményhez mindenképpen, és emiatt nem tudják kivinni a pályanapokra – illetve ki tudják, csak szégyellik, amikor mindenki kitolja őket a fűbe a féktávokon. Valamit tennie kellett annak a New England-i autóörültnek is, aki szívesen hobbiautózott volna Nissánjával, de lépten-nyomon kikerülte mindenki, ami egy idő után nyilván nagyon derogált.
Az ohio-i Switzer cég vette kezelésbe autóját. Ők már nagyon jól tudják, hogy az ezerhétszáz kilós kocsihoz az ötszáz lóerő smafu. Van nekik egy P800 nevezetű szettjük, amivel aránylag autózhatóvá válik a GTR – a fantázianévben a nyolcszáz a teljesítményt jelöli, lóerőben. A teljesítménynövelő csomag új intercoolert, nagyobb szívótorkokat és egy új turbófeltöltőt is tartalmaz, amitől nem csak a teljesítmény szökött az egekbe, de a nyomaték is: 950 newtonméterrel nem kell a lendület, erőből lehet majd szlalomozni a hobbiellenfelek között.
– mondta Tym, a Switzer tulajdonosa. „Persze egy ilyen tuningnál roppant fontos, hogy a beépített alkatrészek ne legyenek nehezebbek, mint az eredetiek, és ez jelen esetben sikerült. Ennek az autónak már gyárilag is elég nagy a tömege, kár lett volna ezt tovább fokozni.”
A motortuning végén karbonszálas szárnyat, kerámia bevonatú titán kipufogórendszert és könnyű versenyüléseket szereltek a Nissanba, amivel sikerült a kocsi súlyát kilencven kilogrammal csökkenteni. Ha a tulajdonost ezek után is körbeautózza az Opel Astra, nincs mit tenni: be kell iratkozni egy vezetéstechnikai tréningre.