Az új Fiat 500-ast eleve úgynevezett „lifestyle” termékként vezették be a piacra, vagyis a Panda-technikát árulják jókora felárral, cserébe tetszetősebb ruhába öltöztetik kívül-belül. Kétségkívül eltalálták az olasz dizájnerek a formatervet, mindenki odavan a kis apróságért. De ötmilliót kérni a Magyarországra kicsit késve érkező nyitott változatért azért mégis túlzásnak tűnik.
Nyolcszázezer forint a kabrió felára egy azonos felszereltségű lemeztetőshöz képest. Ezért kapunk egy elektromos működtetésű vászondarabot, amely ugyan nyitott állapotban állítólag rendkívül kevés turbulenciát okoz, viszont hatásosan gátolja a kilátást hátrafelé. Háromféle színben is kapható a hátratolható tető - hiába, a dizájn az első.
Kizárólag Lounge felszereltséggel árulják Magyarországon az 500C-t, vagyis széria az automata klíma, a multifunkciós kormány és persze a króm csomag. Így a legolcsóbb, 1,2-es motorral szerelt kis konzervdoboz ára 4,4 millió forint, de az 1,3-as, 95 lóerős dízel csúcsmodellért kerek ötmilliót kell letenni az asztalra.
Meg kell hagyni, ügyesen lovagolják meg a retróhullámot a Fiatnál. Azzal, hogy az új 500-as stílusjegyeiben sikeresen mímeli ötven évvel idősebb puritán elődjét, viszont tökéletesen kiszolgálja a mai kényelmi igényeket, megalkották a hibátlan divatautót. Igaz, hogy az 1957-es törpe egy mozdulattal hátracsapható teteje százszor praktikusabb volt, de az üzleti sikerhez manapság már kétségkívül kell a gombnyomásra előtáruló égbolt.