Néhány hónapja még temették, most azonban feltámasztanák a 205 GTI szellemét a Peugeot vezetői. A 207-es persze már kiöregedőben van, abból már nem lenne érdemes egy új sportváltozatot kifejleszteni, de a két év múlva érkező 208-assal újraéleszthetik a legendát.
Egy rövid ideig úgy tűnt, az RC-Z kedvéért kiirtják a Peugeot szótárából a GTI típusjelzést, annak ellenére, hogy a 205-ös azonos típusjelzésű változata ma már valódi kultautónak számít. Most azonban úgy tűnik, meggondolták magukat: belátták, hogy a GTI-legenda életben tartása az esetleges veszteség ellenére is megéri a fáradságot, hiszen ez az egyik olyan lehetőség, amellyel egy Peugeot is beférkőzhet a fiatalok – a majdani vásárlók – vágyálmai közé.
Úgy tudjuk, a 208 GTI-be is a BMW-féle, 1,6 literes motorcsalád egyik, minimum 200 lóerős csúcsváltozatát szerelik majd, amely bőséggel elegendő, hogy az autót a hot-hatch kategória élmezőnyébe tornássza a Clio RS és a Corsa OPC mellé. Ráadásul az ígéretek szerint a 208-as könnyebb lesz, mint a 207-es, így eleve jobb alanynak is ígérkezik a GTI feltámasztására, mint a jelenlegi modell. Mindez egyelőre persze csak ígéret, és több mint valószínű, hogy a GTI kifejlesztése nem is tartozik az elsődleges célkitűzések közé, így a bemutatóra 2013-2014 körül kerülhet sor.