Elkészült az új Fiat Uno, és hozzánk is jön

2010.04.22. 13:52

Célszerű kis doboz, amilyen az elődje volt, kedves karakterrel. A karrierje Brazíliából indul, de jelentős esély van rá, hogy Európában is bevetik, hasonló szerepben, mint a Renault a Dacia Sanderót.

Lassan el is felejtettük, hogy létezett az egyszerű kis Uno. Eltűnése, 1995 óta három generációnyi Puntót fogyasztott el az európai piac. Brazíliában viszont egészen mostanáig készült, azok számára, akik drágább autót nem tudtak volna megfizetni. A brazil piac növekedésben van, így a Fiatnak megérte kifejleszteni az Uno utódját és megtartani a bevált márkanevet, hogy tovább szaporítsa dél-amerikai vásárlói számát.

Az új Uno érdekes egyveleg: a bakancsforma részint az elődöt, részint a jelenlegi Pandát idézi, a hátsó lámpák az aktuális Punto karakterét idézik fel, mégis önálló karakter az új modell, a hasonlóságok csak arra jók, hogy első látásra Fiatként azonosíthassuk. Érdekes ötlet az aszimmetrikus hűtőmaszk a három apró nyílással – hasonlóval utoljára a Panda első generációjának kezdeti modelljein találkozhattunk. 3,8 méter körüli hosszával ráadásul egy olyan piaci rést tömhet be a Fiat palettáján, amelyet a Grande Punto bemutatása óta csak az öregecske Punto II-vel tudtak valamelyest befoltozni.

A brazil változatba állítólag régimódi, 1,0 és 1,4 literes, négyhengeres FIRE motorokat szerelnek, amelyeket olcsó gyártani, de az exportváltozatok várhatóan korszerűbb motorokat kapnak majd. A típus forgalmazását Brazíliában még az idén megkezdik, de az új Uno nemzetközi karrierje várhatóan csak 2012-ben kezdődhet meg.