Kiderült, hogy nem lesz Alfa kupé, sem Multipla, Siena vagy Croma, ellenben több olasz modellt építenek hátsókerék-hajtású Chrysler-alapokra 2014-ig. Az is biztos, hogy az Alfa Romeo visszatér Észak-Amerikába, a Lancia viszont majdnem megszűnik: nagyrészt átcímkézett Chryslereket árusítanak majd.
Eddig csak találgathattunk, hogy mi sül ki a Fiat-Chrysler házasságból, de az új tervek alapján mindkét cégnél szépen kiteljesedik a modellpaletta, részben egymás erőforrásainak felhasználásával. A cégcsoporton belül a Fiatot érinti a legkevésbé az amerikai kapcsolat: annyi figyelhető meg a tervekben, hogy a márka teljesen kivonul a nagyobb modellek piacáról, és az európai tömegmodellekre koncentrál. A Croma, a Multipla és az Ulysse egyterű még az idén eltűnik a kínálatból, a helyüket lényegében a Doblo veszi át. A Suzukitól vásárolt Sedici 2012-ben fut ki, és a Dodge Journey egy változata veszi át a helyét. A Bravo sem marad már sokáig a piacon: 2013 közepére átveszi a helyét az új generációs Fiat kompakt – egy egész modellcsalád ötajtós, kombi és szedán változatban – amelyet egy új fejlesztésű padlólemezre építenek, ugyanarra, amelyre az Alfa Giulietta épül, és mellette több Chrysler tömegmodell.
A kisautó-választékát is kitisztítja a Fiat. Az idén leáll a Seicento, a Punto II, az Albea és a Siena gyártása, viszont a Pandát jövőre lecserélik, 2012-ben jön egy típus a Panda és a Punto Evo közé, 2013-ban pedig egy igazi városi törpe, lényegében a Seicento helyére. Az Idea pályafutása is véget ér 2011 végén, helyette és a többi polgári egyterű helyett egy kompakt modell érkezik 2012-ben, amelynek egyaránt lesz öt- és hétszemélyes kivitele is. Biztos helye csak az 500-asnak, a Punto Evónak, a Lineának és a Qubónak van, ezek csak a szokásos frissítéseken esnek át az ötéves időszak végéig.
Az Alfa Romeónál is nagy változások lesznek. A GT még az idén, a Brera és a Spider jövőre tűnik el a palettáról, és egy darabig nem is lesz sportkocsi a kínálatban: a következő, hátsókerék-hajtású Spider, amelyet részben már amerikai alapokra építenek, csak 2013-ban érkezik. A 159-es 2012-ig marad a kínálat része, ezt a Giulia munkanevű modellek váltják, egy szedán és egy kombi, amelyeket a kezdetektől árusítanak majd Észak-Amerikában is. A kínálat két terepjáróval is bővül, egy kompakttal és egy nagyobb méretűvel, de mindkettőt a Chrysler fejleszti az olaszok számára. Ezenfelül 2013-ra a MiTo-ból is elkészül egy ötajtós változat – ezzel lesz teljes az Alfa palettája.
Talán a Lancia sorsa alakul a legérdekesebben a közeljövőben. A márkával eddig nemigen tudott mit kezdeni a Fiat, de a Chryslerrel új értelmet nyert a létezése. Lényegében a Chrysler európai eladási csatornájává válik, egyetlen kivétellel: a sikeres Ypsilont továbbra is Európában fejlesztik. A Musa 2012-ben, a Delta 2013-ban, a Phedra még az idén kifut. Ugyanakkor 2012-től kapható lesz az új Chrysler-Lancia kompakt család, amely az amerikaiaknál az egykori Neon helyére érkezik majd. 2013-ra elkészül egy középkategóriás Lancia is, amely Amerikában a Sebringet váltja. A Chrysler 300C utódja jövőre érkezik – ez szintén megkapja a Lancia pajzsot az orrára – és szintén 2011-től lesz kapható a Chrysler Voyager-alapú nagy egyterű. Utolsónak a Lancia hobbiterepjáróját dobják piacra, 2013 második felében.
Európában egyetlen amerikai márkát tartanak meg, a Jeepet, de a választék itt is ésszerűsödik. 2013-tól négyféle modellt forgalmaznak majd: a Wranglert, a Cherokeet, a Grand Cherokeet és egy új kompakt szabadidő-autót, amely a Compass helyét veszi át.
A Ferrarin kívül, amelynek a terveiről már korábban is beszámoltunk, a Maseratinál is beleerősít a Chrysler-csoport: nem csak a Quattroportét és a GranTourismót modernizálják, illetve tartják frissen, de egy új, kisebb négyajtóst is bemutatnak néhány éven belül, amely az 5-ös BMW-vel és az Audi A6-ossal kelhet versenyre, elsősorban Észak-Amerikában és Kínában.
A tervekből szépen körvonalazódik egyfajta munkamegosztás a két vállalat között. Olaszországban marad a fejlesztés feladata a D szegmensig bezárólag, és el is készül ennek a területnek a lefedésére néhány új alkatrészcsomag. A legnagyobb autókhoz azonban már amerikai segítséget is igénybe vesznek: az Alfa 159-es utódjához várhatóan a Chrysler 300C műszaki alapjainak egy csökkentett méretű változatát használják majd. Ugyanakkor a terepjárók, a nagyobb egyterűek és a legnagyobb személyautók fejlesztését a Chrysler végzi majd, ami logikus is, hiszen ezeken a területeken igazán otthon van a cég.
A Fiat azt reméli, hogy 2014-ben már 2,15 millió Fiatot, 350 ezer Alfát és 295 ezer Lanciát tud értékesíteni Európában, míg Jeepből 125 ezer példány talál majd gazdára csak a kontinensen. Ezzel szemben Amerikában nem vár túl sokat az európai importmodellektől: Alfa Romeóból 85 ezret, Fiatból 20 ezret szeretnének eladni – de odaát egyértelműen a Chrysler és Dodge márkáktól várnak látható fellendülést.