70 éves sportkocsit épített újjá a BMW
A 328 Kamm Coupé a gyár történetének fontos mozaikja volt, de az 1950-es évek elején bezúzták, így a nulláról kellett újjáépíteni.
Ez volt a BMW 1940-es, Mille Miglia-győztes, öt autóból álló csapatának egyik legérdekesebb tagja. Az autót Wunibald Kammról nevezték el, az aerodinamika korabeli úttörőjéről, mivel az ő eredményeit használták a speciális elektronfém karosszéria megformálásakor. Győzni ugyan nem ezzel az autóval sikerült – elsőként a Touring Coupé futott be –, de az egyedi jármű így is a legenda része, vagyis az volna, ha nem semmisült volna meg.
Az öt autót a háború után széthordták a világ különböző országaiba: a Touring és egy Roadster az Egyesült Államokba, a két másik 328 Roadster Oroszországba és Angliába került. Egyedül a Kamm Coupét hagyták Németországban: ezt a BMW versenyrészlegének egykori igazgatója, Ernst Loof tartotta meg magánhasználatra, aki a háború után részt vett a Veritas sportkocsigyár megalapításában. Loof végül összetörte az egyedi autót, így a maradványok egy roncstelepen kötöttek ki, ahol fémhulladékként végezték.
A BMW Classic – az autógyár régi járműveinek felújításával foglalkozó részleg – már az 1990-es években hozzálátott az autó újjáépítéséhez, de csak mostanra sikerült elkészülniük. Egyrészt nem volt meg minden dokumentáció, így részben korabeli fotók alapján kellett ismét elkészíteni az autó karosszériáját, illetve a módosított hátsó tengelyt, a hátrafelé döntött radiátort és a többi egyedi elemet, amelyeknek a tervrajzai nem maradtak fenn. Egy-egy ponton módosítottak is az eredeti koncepción: a karosszériát a gyúlékony elektronfém – alumínium-magnézium ötvözet – helyett kevésbé merev és könnyű alumíniumból építették meg, bár ez a látványon nem változtat sokat, csak a biztonságot növeli jelentős mértékben.
Az újjáépített versenygéppel a Mille Miglia-győzelem 70. évfordulóját ünnepli a BMW, méghozzá igazán méltó módon – a tökéletes utánzat később is a gyári gyűjtemény egyik különlegessége lehet.