Még csak afféle előszériás példányról van szó, amely tesztelési célokat szolgál, de a GM számára ez is kiváló alkalom, hogy ismét előszedje a benzinmotoros villanyautó-témát.
Az Ampera lényegében nem más, mint egy átcímkézett Chevrolet Volt, azaz az első Ampera legyártása csak a szándékon múlt – a Voltból már elkészült jó néhány hasonló előszériás példány – és azon, hogy mikorra készítettek Opel-fazonú hűtőrácsot a típushoz. Az Észak-Amerikában gyártott autót néhány társával együtt állítólag Európába viszi a GM, hogy további adatokat nyerjenek belőle a Voltec hajtáslánc finomítására, hiszen a Chevy Volt forgalmazását még az idén, az Opel Amperáét pedig jövőre szeretnék beindítani.
A hajtáslánc adatai ismerősek lehetnek már: egy 152 lóerős és 370 Nm csúcsnyomatékú villanymotor mozgatja az autót, az első 60 kilométeren tisztán a 16 kWh kapacitású Li-ion akkucsomag energiáját használva. Miután az eltárolt villamos energia elfogy, beindul az 1,4 literes benzinmotor, amely egy generátoron keresztül tartja életben a rendszert, több száz kilométerrel növelve a jármű hatótávolságát.
Elvben egyszerű és hatékony ez a megoldás, sokkal inkább, mint a jelenleg kapható hibridek, de van néhány ismert hátulütője és néhány olyan lehetséges probléma, amelyről nem tudjuk, hogy a GM szakemberei találtak-e megoldást rájuk. Már most tudni lehet például, hogy az Ampera a termetes Li-ion akkumulátor miatt csak négyszemélyes lesz, és a csomagtere sem lesz valami bőséges, viszont – szintén az akkuk miatt – alighanem többe kerül majd, mint a mai hibrid modellek.