Hivatalosan is megerősítették, hogy a Mitsubishi ASX-et a Peugeot is forgalmazza majd Európában. A döntés talán furcsa lehet, hiszen a kompakt SUV méretében és funkciójában nagyon közel áll a 3008-ashoz, de szólnak érvek az új Peugeot bevezetése mellett is.
A Peugeot nemrégiben megpróbált részesedést vásárolni a Mitsubishiben, de a japánok – a Mercedesszel szerzett tapasztalatok alapján érthető módon – nemet mondtak. Ennek ellenére a két cég együttműködése folytatódik: a franciák a japán gyártó modelljeivel bővítik saját választékukat azokon a területeken, ahol saját kínálatuk hiányos. Ahogy a Mitsubishi Outlanderből Peugeot 4007 és Citroen C-Crosser lett, az i-MIEV villanyautóból pedig Peugeot Ion és Citroen C-Zero, úgy lesz a Mitsubishi ASX-ből két újabb francia modell. Bár a Peugeot 3008-as hasonló méretű, a francia modell mégsem több, mint egy megemelt, átalakított karosszériájú 308-as, azaz összkerék-hajtást és valódi terepjáró-képességeket nem kínál.
Az új, Japánból érkező Peugeot és Citroen modelleket 2012-ben kezdik forgalmazni, természetesen némi áttervezés után. A PSA a saját arculatához igazítja az ASX formatervét, és saját dízelmotorjait is a kínálatba illeszti. A tervek évi 50 ezer ilyen autó eladásáról szólnak, ami reális elképzelésnek tűnik, ha beigazolódik az előrejelzés, amely szerint a hobbiterepjárókból 2015-ben már legalább 60%-kal többet vesz fel az európai piac, mint jelenleg.