Könnyű, áramvonalas, egyszerű és nagyon takarékos – ilyen autókat jósol az angol gyártó 2017-re.
A Lotus Engineering, a brit cég bérfejlesztő részlege mutatta meg, hogyan képzeli a közeljövő átlagautóit. A tanulmány afféle egyterű, halvány terepjárós beütéssel – angolszász nyelvterületen az ilyet hívják Crossovernek –, azaz tágas, praktikus és helytakarékos. A Lotus a Toyota Venza típust tekintette mércének, ennek egy ésszerűbb alternatíváját igyekeztek elkészíteni. Munkájuk eredménye egyelőre csak a virtuális térben létezik, de a számítások szerint azonos használati érték mellett hajtáslánc nélkül 38%-kal könnyebb és jóval egyszerűbb felépítésű. Míg a Venza karosszériája több mint 400 alkatrészből áll össze, a Lotus tanulmánya összesen 211 elemet tartalmaz, ami gyorsabb és így olcsóbb összeszerelési folyamatot jelent.
A súlycsökkentést olyan részletmegoldásokkal érték el, mint a manapság használtaknál 50%-kal könnyebb ülések és klímaberendezés, vagy éppen a mechanikus alkatrészeket is kiváltó fedélzeti számítógép. Ez utóbbi olyan érintőképernyős szerkezet, amely a hifi, a légkondicionáló, a navigációs rendszer vezérlésén túl az automata váltó választókarját és a kézifékkart vagy kapcsolót is kiváltja. Ezeken az egyszerűsítéseken túl egyes mechanikus elemek karcsúsításával is sokat spóroltak az autó súlyán: a futómű egyes alkatrészei karcsúbbak lettek, az üvegeket műanyagra cserélték, ahol lehetett, illetve a szélvédőknél vékonyabb üveget használtak.
A könnyebb autó ugyan a Lotus szerint is drágább lesz valamivel, mint mai társai, de a különbség a cég szerint elenyésző: csupán 3% többlettel kell számolni, viszont a többlet az alacsonyabb tömeggel és a vele járó fogyasztáscsökkenéssel hamar megtérülhet.