A vagány kisautóból négy méternyi középszerűség lett három generáció alatt, de a franciák szerint a következő más lesz.
A Renault kockázatos játékba kezdett a Clio közelgő modellváltása kapcsán: ígérgetni kezdtek. Az elkövető, Steve Norman, a cég marketingért felelős alelnöke, aki azt ígérte, az új városi modell átveheti a vezető szerepet Európa legzsúfoltabb piaci szegmensében. „A Clio IV megmutatja majd, hogy egy Renault milyen vonzó is tud lenni.” Ez persze eléggé hihetetlenül hangzik, figyelembe véve, hogy az első generációs Twingo, illetve a néhány éve felváltott kacsaseggű Mégane óta a francia gyártó formatervező részlege láthatóan biztonsági játékot játszik: az autóik követik a divatot, de nem képesek igazán magukra vonni a figyelmet.
Ha igazak a pletykák, az autó végleges formájának kialakításába már a tavaly felvett új tervezési igazgató, Laurens van den Acker is beleszólt az utolsó pillanatban. A Mazdától átigazolt szakembertől várják, hogy feldobja a Renault modellek megjelenését, de néhány év még kell, míg az ő irányítása alatt felvázolt modellek eljutnak a gyártásig. A Cliónak is kell még legalább egy év, mire bemutathatják, de ha igaz, már az idén ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatnak egy tanulmány, amely az új típus vonásait viseli.