A stempli a jóváhagyási dokumentum felett lebeg, csak azt nem tudni, mit nyomtat. Most a könyvelőkön múlik, hogy az elfogadva vagy az elutasítva felirat kerül-e a tervezetre.
A nyilatkozatokból az derül ki, hogy az Audinál nem a TT utódjaként tekintenek az R4-esre, hanem egy újabb kínálatbővítési lehetőségként. Így azonban nem biztos, hogy megéri a középmotoros sportkupéba euró-százmilliókat ölni, még akkor sem, ha a Volkswagen és a Porsche is elkészíti saját roadstereit ugyanerre az alapra. A kisebbik e-Tron tanulmányt azonban olyan lelkesen fogadta a közönség az év elején, amit még a szürke lelkű pénzügyi szakemberek sem hagyhatnak figyelmen kívül.
Most azt próbálják felmérni, hogy a várható kereslet elegendő-e a fejlesztés költségeinek fedezéséhez, illetve a nyereséges gyártáshoz, és ha igen, milyen feltételek mellett. Az e-tron tanulmány például alumíniumvázzal és karosszériaelemekkel készült, de valószínű, hogy egy ilyen megoldás túlzottan megdrágítaná az autót. Ezért azt is megvizsgálják, hogy acélból gyártva mennyivel lenne kifizetődőbb az R4 előállítása. Ha azt nézzük, hogy a közös platformot a Volkswagen is fel szeretné használni, valószínűbbnek látszik, hogy a hagyományos önhordó acélkarosszéria lesz a befutó, hiszen egy VW sportkocsi nem kelne el egy Audi vagy Porsche esetében elfogadható árszinten.
Az R4 sorsáról a hírek szerint még a nyár vége előtt megszületik a végleges döntés, de ez egyben azt is jelenti, hogy a végleges típus – ha lesz ilyen – 2013 előtt biztosan nem mutatkozhat be.