Ezer kilométer villannyal – csigatempóban

2010.05.28. 15:35

Nem lehetetlen messzire menni egy elektromos autóval, még a mai akkumulátorokkal sem, csak sietni nem szabad.

el1000

A Japán Elektromos Autók Klubja még a hét végén fejezte be az 1000 kilométeres túrát, úgy, hogy közben nem kellett utántöltéssel vesződniük. Mindez szépen hangzik, de az az igazság, hogy a japánok sem tudták átlépni a technológia korlátait. Ahhoz, hogy ilyen hatalmas utat tehessenek meg, egyrészt hatalmas és megfizethetetlenül drága akkumulátorra volt szükség, egy nagyon kicsi autóban. A Daihatsu Mira városi kisautó lemezelt ablakú teherszállító kivitelét használták, ebbe került a 74 kWh kapacitású akkucsomag – összehasonlításként, a Chevrolet Volt akksija, amely kisautó-méretűvé változtatja a középkategóriás autó utasterét, 16 kWh-t képes tárolni. Az energia azonban így is hamar elfogyott volna, ha siettek volna. Az 1000 kilométer úgy jött össze, hogy 40 km/h fölé nem gyorsították az autót – így viszont 27,5 órát vett igénybe az utazás.

Bár most nagyon sokan gondolják úgy, hogy az elektromos hajtásé a jövő, az akkumulátortechnológia fejlődési üteme nemigen támasztja alá az ilyen optimista feltételezéseket. Villámgyors akkumulátorcserélő állomások sűrű hálózata nélkül semmi esély rá, hogy a nagyvárosokon kívül is használható alternatívát nyújtsanak az elektromos járművek a jelenleg használt autókkal szemben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.