Úgy tudjuk, a korábbi 3,6 literes nyolchengerest alaposan felfúrták, így növelhették a teljesítményét, és csökkent a fogyasztása is.
Egyelőre nincsenek hivatalos információink, de kiszivárgott egy dokumentum, amely egész pontos adatokat tartalmaz. Eszerint a hengerűrtartalmat 4397 köbcentire növelik, így a csúcsteljesítmény 312 lóerőre, a csúcsnyomaték 700 Nm-re növekedett. Ez nem túl jelentős változás, ha azt nézzük, hogy a Range Roverekben alkalmazott 3,6 literes TDV8 272 lóerős és 640 Nm-t adhat le, viszont úgy néz ki, némi fogyasztáscsökkenést is sikerült elérni – erre utal legalábbis, hogy az átlagos szén-dioxid-kibocsátás a nagy terepjáróban 294-ről 264 g/km-re mérséklődött.
Nyolchengeres dízelt eddig csak a Land Rover használt egyes modelljeiben – a Jaguarnál inkább az új 3 literes, 275 lóerős biturbó-dízel V6-ost használták, de úgy hallani, a nagyobb V8-as az XJ és az XF sorozatban is felbukkan a közeli jövőben.