A kompresszoros négyhengeres helyére kerülhet az Evorából már ismert Toyota motor – nem csak erősebb, de várhatóan takarékosabb is lesz.
A Lotus az Esprit nyugdíjazása óta csak vásárolt motorokkal dolgozik. Így ugyan olcsóbban megússzák a sportkocsi-gyártást, de néha kényszerhelyzetbe is hozza a gyártót. A Rover csődje óta a Toyotával dolgoznak együtt, de az aktuális Lotusokba épített 1,8 literes motort a japánok egy ideje már nem fejlesztik, sőt, nem is használják. Alighanem ennek tudható be, hogy Hethelben is a leváltását fontolgatják. Első lépcsőben a legerősebb, házilag kompresszorosított, 268 lóerős kivitelt válthatják ki az Evorából már ismert 3,5 literes V6-ossal, amely ugyan nagyobb és nehezebb valamivel, viszont cserébe 280 lóerőt, és 247 helyett 350 Nm-t ad le. Ráadásul várhatóan a fogyasztása is alacsonyabb lesz, ami a 2012-től életbe lépő európai korlátozások ismeretében egyáltalán nem mellékes szempont.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a 192 lovas 1,8 literes sportmotort mivel próbálják meg leváltani az olcsóbb kivitelekben, de egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha a Lotus is beszerezne egy kis hengerűrtartalmú, takarékos turbómotort valamelyik nagyobb gyártótól.