Már nem kell a raliban bizonyítani, viszont a fogyasztáscsökkentés lényegesebb szempont lett, mint bármikor korábban. Így a Subaru is kénytelen újragondolni az Impreza sportváltozatának bevált koncepcióját.
A dízel boxermotor készen van, és elvben semmi akadálya, hogy tovább növeljék a teljesítményét, akár 200 lóerő fölé is, a 350 Nm-es forgatónyomatéka pedig már most sincsen messze a 300 lóerős STi 2,5 literes turbómotorjának 407 Nm-es csúcsértékétől. Így elméletben hasonló gyorsulás érhető el a gyengébb dízellel, legfeljebb a végsebesség lesz néhány km/h-val alacsonyabb. Ugyanakkor a dízelmotor 100 kilométeren akár 3-4 literrel is kevesebbet fogyaszthat, ami az új szabályozás miatt Észak-Amerikában és Európában egyaránt nagy előny lesz a következő évtized elejétől.
Valószínű, hogy a dízel mellett egy darabig a benzines kivitel is megmarad, bár azt hallani, hogy a Subarunál is elkezdődik valamiféle motorkicsinyítés. A 2 és 2,5 literes boxerek helyét az 1,5 literes alapmotor turbóváltozata válthatja, amelyhez állítólag valamiféle hibrid rendszer is készül a Toyota segítségével. Egy ilyen kombinációval is játszva elérhető 200 lóerő feletti összteljesítmény és a dízelekéhez hasonló fogyasztási átlag.
A jelenlegi, 2007-ben bemutatott Impreza persze még legalább négy évig piacon marad – a Subaru hagyományos, hosszabb, 7-8 éves modellciklusát figyelembe véve –, azaz a dízel és hibrid STi tervekből csak a következő évtized közepére lehet valami.