Tűzveszélyes az 1-es BMW?
Vagy az amerikai közlekedési hatóságok keményítettek be, vagy tényleg egyre több hibás autó kerül forgalomba – egy biztos: újabban szinte naponta kell beszámolnunk visszahívási akciókról.
Ma éppen a BMW nyúlt bele a forró vízbe. Nem is lepődünk már meg ezen: nemrég épp a Porsche került hasonlóan kínos helyzetbe. Úgy tűnik, ami a japánoknál a gázpedál, az a németeknél a biztonsági öv. Az 1-esnél ugyanis az övfeszítő működése válthat ki tűzesetet.
Amíg vizsgálják a problémát, leállították az 1-es BMW-k kiszállítását az USA-ban, és a kereskedőknél készleten lévő autókon kijavítják a hibát. Várható, hogy hamarosan beharangozzák a visszahívási akciót, hiszen az amerikai piacra idén gyártott összes 1-es kupé és kabrió, valamint bizonyos 2008 és 2010 közötti modellek érintettek - az Európában forgalmazott autók szerencsére nem.
A problémát egy szigetelőanyag okozza, amely túl közel van a B oszlopba épített övfeszítőhöz. Ha egy baleset során az övfeszítő kioldódik, működése annyi hőt termel, ami elég lehet a szigetelőanyag lángra lobbantásához.