Majdnem pontosan egy éve híreszteli a Mercedes, hogy az Audi e-tronhoz hasonló elektromos szupersportkocsit fog csinálni az SLS-ből. A prototípus el is készült, működik, de még két év, amíg kapható is lesz.
Érdekes, hogy épp a kanárisárga színkártyát túrták elő a fényezőműhelyben, amikor betolták a sirályszárnyas Mercedest a kamrába. A stuttgartiak környezetvédő színe a kék, villanyautókat fehérre szokás festeni – feltűnéskeltésre mindenesetre alkalmas a tónus.
A hirtelensárga héj alá viszont komoly technikát bújtattak a svábok: minden kerékre jut egy-egy villanymotor, amelyek összesen 526 lóerőt teljesítenek, de talán ennél is érdekesebb a 880 Nm-es nyomaték, valamint a mintegy négy másodperces gyorsulás. Újdonságnak számít, hogy a rugózatlan tömegek alacsonyan tartása érdekében nem kerékagymotorokat alkalmaztak, hanem a kasztnihoz rögzítették az elektromos hajtást.
A benzinmotor, illetve a hozzá tartozó egységek helyére szerelték a 400 V-os, folyadékhűtéses, lítiumion akkumulátorokat, ami állítólag alacsony súlypontot biztosít az egyébként változatlan alumíniumvázas SLS-nek.
Ha már nem káprázik a szemünk a színtől, észrevehetjük, hogy kicsit változtattak azért a külsején a sirályszárnyasnak. Azonkívül, hogy a kipufogóvégek nyilvánvaló hiányát hátul egy látványos diffúzorral pótolták, elöl is megtalálhatunk egy stílusos légterelőt, valamint a típus ismerői rábökhetnek a színre fújt emblémafoglalatra, ami a benzinmotorosnál ezüstszínű szokott lenni. A kontraszt érdekében több díszítő elemet, valamint a tükröket és a felniket feketére festették, hogy egységes legyen az összkép.
A fotókat nézegetve teljesen szériaérettnek tűnik a prototípus, de még két évet várnia kell a leendő vásárlóknak. Egyelőre meg kell elégedniük az ígérettel, hogy valóban gyártani fogják a nullemissziós SLS AMG E-Cellt.