Bukott GM guru a Lotusnál?

2010.06.29. 15:47 Módosítva: 2010.06.29. 15:49

Bob Lutz évekig Detroitban ontotta jobbnál jobb ötleteit, de ez nem volt elég, hogy a GM elkerülje a csődöt. Ha igazak a hírek, most a Lotushoz hívják.

Bob Lutz eddig elsősorban az amerikai autógyáraknál töltött be mindenféle pozíciót. Volt elnök a Chryslernél, alelnök a Fordnál és a GM-nél és értékesítési alelnök a BMW-nél. Bizonyítottan köze volt a Dodge Viper, a Plymouth Prowler és a Chrysler LH szedánok, a Ford Sierra, a Ford Explorer és jó néhány GM-modell kifejlesztéséhez, sőt, állítólag az első generációs 3-as BMW koncepciójának kidolgozásában is részt vett. A GM 2002-ben vette fel azzal a céllal, hogy irányítsa a termékfejlesztést, de Lutz ötletei a pletykák szerint rendre elvéreztek a pénzügyi osztályon, és amelyik mégsem, az sem hozott sok jót a cégnek: az Ausztráliából importált Pontiac GTO és G8, illetve a Pontiac Solstice-Saturn Sky-Opel GT trió messze nem hozta az elvárt számokat, a Saabnál gyártott európai Cadillac, a BLS drága és kínos bukásnak bizonyult.

3

A legutóbbi vezetőcserék során Lutz talpára is útilaput kötöttek a GM-nél, de a legújabb pletykák szerint a Lotus szívesen szerződtetné tanácsadóként a modellpaletta átalakításához, amelynek eredményeképpen a brit sportkocsi-márka ismét a Ferrari, a Porsche és az Aston Martin riválisává szeretne válni. Nem Lutz lenne az egyetlen, más gyártótól eligazolt autóipari orákulum, akit a Lotus összeszed: az utóbbi hónapokban több tervezési és gyártási szakembert is felvettek, akiket korábban a Ferrari vagy a Porsche alkalmazott, sőt, állítólag a korábbi BMW-igazgató, Tom Purves is náluk köthet ki.