Végre egy rendes M-es BMW
Úgy látszik, elég jól megy a BMW-nek, hogy meg merjék valósítani az 1-es M változatát. Többször beszámoltunk róla, hogy szorgalmasan tesztelnek egy alaposan izmosított kis kupét, de eddig csak találgatni tudtunk, hogy mi lesz a végeredmény. Most itt a hivatalos videó: Kay Segler, az M GmbH igazgatója harangozza be kissé németes angollal a talán legizgalmasabb M-es BMW-t.
1-es M Coupé lesz a neve, hogy ne ütközzön a legendás M1-essel. Nagyságrendileg 350 lóerő teljesítményt ígérnek a turbófeltöltéses soros hathengeresből, ami 4,5 másodperces gyorsuláshoz elég, de a végsebességét 250 km/h-ra korlátozzák. Hogy kitöltsék a szélesített sárvédőíveket, 19 colos kerekeket csavaroznak rá, de agresszívabb első és hátsó ütközőket, valamint küszöbszélesítést is kap a kis virgonc.
A nyers adatoknál sokkal érdekesebb, hogy milyen élmény lesz vezetni a legkisebb M-et. A tervezők állítják, hogy az első, 1985-ös M3-as szellemiségét célozták meg, ami jó hír, mert sokak szerint azóta nem készült igazán nyers élvezetet nyújtó BMW az M GmbH-nál. Jelzés értékű lehet, hogy hatsebességes manuális váltót adnak hozzá kuplungpedállal, ami lassan már ritkaságszámba megy sportautók között is. Az áráról annyit lehet tudni, hogy a 135i és az M3 között lesz, ami Németországban nagyjából 50 000 eurót jelent, de az itthoni torzult árképzés miatt csak 13 és 23 millió közé tudjuk belőni.