800 lóerő kuplung nélkül
Soha nem dől hátra az ohiói Switzer Performance. Ügyfeleinek minden kívánságát teljesíti. Ha automata váltót akarnak a 800 lóerős Porschéhoz, ám legyen, megcsinálják.
Nem hétköznapi autókat faragnak a Switzer műhelyében. Csináltak már 911 lóerős Porschét a számmisztika kedvéért, hasonló teljesítményű Nissant is sikerült összehozniuk, de mindig csak manuális váltóval. Az ügyfelek meg panaszkodtak: miért kell kézzel kapcsolgatnom, ha a világ egyik leggyorsabb szekerében ülök?
Ohio Amerikában van, és ott mindent megtesznek az elégedett vevőkért. Ha automata váltót kérnek Switzertől, megcsinálja. A 911 lóerős változatra ugyan nem merték felcsavarozni, de a P800 készlethez, amelynek a neve a lóerők számát jelöli, már elérhető az átalakított Tiptronic.
Alaposan át kellett dolgozniuk a váltót, hogy elviselje a többletteljesítményt. Nagyobb súrlódó felületeket kellett létrehozniuk, ezért több tárcsát alkalmaznak, hogy továbbítani tudja a váltó a turbómotor erejét. Ha már nekiláttak, át is szelepezték, hogy rövidebbek legyenek a kapcsolási idők, valamint a programozáson is módosítottak. Nem megszokott ez a munka egy motorspecialistánál, de megoldották a feladatot: 2,8 másodperc alatt gyorsul százra a P800, normál üzemanyaggal, utcai gumikkal.