A Porsche kacifántos történetében eddig a 2003 és 2006 között gyártott Carrera GT volt a legdrágább autó: 453 ezer euróba került. A Genfben bemutatott 918-as erre most rálicitálna – kerek ötszázezret kell majd kiköhögni érte, ha tényleg gyártásba kerül.
Szédületes adatokat közöltek róla a bemutatón: 3,2 másodperces gyorsulás, 320 km/h végsebesség, és mindez háromliteres szabvány szerinti fogyasztás mellett. Az ötszáz lóerős, V8-as benzinmotor mellé villanymotorok társulnak, amelyek üzemmódtól függően vagy a 718 lóerős maximális teljesítmény eléréséhez szívják az akkumulátort, vagy a fogyasztás minimalizálásán dolgoznak.
Nem csoda, hogy azóta is zaklatják a kereskedőket az érdeklődők – a hibrid Porsche nem csak műszaki paramétereivel, de vonalaival is hódít. Eddig kerek kétezer ügyfél jelezte vásárlási szándékát, pedig mostanáig sejteni sem lehetett az árát. Ennek ellenére tétovázik még a stuttgarti vezetőség, hogy valóban elindítsák-e a sorozatgyártást.
Most, hogy ráakasztották az árcédulát, még ezer konkrét megrendelésre várnak – foglalóval. Ha ennyien összegyűlnek, ígérik, hogy beindítják a gyártósort. Nem kételkedünk benne, hogy lesz elég jelentkező – a minden eddigieket túlszárnyaló ár ebben a kategóriában nem elrettentő, inkább még érdekesebbé teszi az árut.