Az elképesztően sikeres C4-es helyett jövőre már a DS3-as áll rajthoz Sebastian Loebbel a volánnál.
Az új gép, amely egyelőre a tesztelés fázisánál tart, a 2011-es szabályoknak megfelelően egyszerűbb négykerék-hajtással, és 1,6 literes turbómotorral készül. Úgy tudjuk, az új motor egyelőre nincsen kész, a tesztautókba a jelenleg használt, kétliteres, visszafogott teljesítményű változatát építik, hogy a hajtás és a futómű hangolását időben megkezdhessék, illetve fejleszthessék az aerodinamikai csomagot. Az 1,6-os motor valószínűleg csak az őszi-téli tesztidőszakban kerül az autókba.
A kisebb hengerűrtartalom ellenére nem valószínű, hogy jelentősen lassulnának a raliautók – a 300 lóerős határ elérése a turbófeltöltés miatt kisebb motorokkal sem okozhat problémát, legfeljebb a maximális nyomaték csökken majd valamelyest. Az egyszerűbb hajtáslánc miatt azonban olcsóbb lehet a WRC autók kifejlesztése, így van rá némi remény, hogy a Citroen és a Ford mellett más gyártók is vonzónak találják majd a raliban való megjelenést. A Miniről egy ideje már hallani, hogy valamelyik modelljéből rali-versenygépet faragna, de az 1,6 literes benzines turbómotorok terjedésével más gyártók számára is vonzóvá válhat a sorozat.