Minden, amit az új A7 Sportbackről tudni kell
Néhány fotót már láthattunk az Audi új ötajtósáról, most azonban végre a technikai paramétereket is elárulták.
Az új A7 Sportback, hasonlóan a kistestvérhez, az A5 Sportbackhez, egy kecses, gyönyörűen megrajzolt ötajtós. Az Audi az új Mercedes CLS-nek és a BMW Ötös GT-nek állít konkurenciát az új modellel.
A tavaly bemutatott Sportback Conceptre épülő autó a gyár állítása szerint három világot egyesít magában, sportos és elegáns, mint egy igazi kupé, komfortos, mint egy szedán és praktikus, mint egy kombi. Valójában az A7 Sportback a következő A6-os csinosabb verziója alacsonyabb tetővonallal és praktikusabb hátsó traktussal.
Az ötajtós kupét az A6 és az A8 közé pozícionálták, 4,97 m hosszú, 1,91 m széles és mindössze 1,42 m magas. A csomagtartó tényleg jó nagy lett, alaphelyzetben 535 literes, és 1390-re bővíthető.
Eleinte kétféle benzinmotorral és két V6-os turbódízellel kínálja majd az Audi az A7 Sportbacket. A 2,8 literes FSI, valamint a 3 literes TFSI benzinmotorokhoz a kétkuplungos S-Tronic váltó kapcsolódik négykerék-hajtással. A kisebbik motor teljesítménye 204 lóerő, csúcsnyomatéka 280 Nm. A 2,8-as A7 8,3 másodperc alatt van 100-on, végsebessége 235 km/h, 8 litert fogyaszt vegyes üzemben és 187 g/km a CO2-kibocsátása.
A kompresszoros V6-os teljesítménye 300 lóerő, nyomatéka 440 Nm. Ezzel a motorral már 5,6 s alatt ugrik a kocsi százra, végsebessége limitált, 250 km/h. Meglepő, hogy ekkora teljesítmény mellett mindössze 8,2 literes átlagfogyasztást ad meg a gyártó, és a CO2-kibocsátás is csupán 190 g/km.
A két dízel a már ismert 3 literes V6 TDI új változata. Az erősebbik 245 lovas, csúcsnyomatéka 500 Nm, átlagfogyasztása 6 liter, CO2-kibocsátása 158 g/km, ehhez a modellhez is jár a quattro összkerékhajtás, valamint az S-tronic robotváltó. Ez a modell 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/h a végsebessége.
A gyengébbik dízel 204 lóerős, elsőkerék-hajtású és multitronic automata váltóval szerelik. Gyorsulása 8,1 másodperc, végsebessége 234 km/h, átlagfogyasztása 5,3 liter, CO2-kibocsátása 139 g/km.
Egyelőre az Audi nem beszélt sem sportos S7-es vagy RS7-es változatokról, sem pedig hibrid hajtásról, mégis nagyon valószínű, hogy hamarosan bővíteni fogják a palettát. Az A7 Sportback már ősszel a kereskedésekben lesz, Németországban 51 600 euró lesz a belépő modell ára.