A kormánymű is tönkremegy a Lexusokban
A beragadó gázpedál és a törékeny szeleprugók után újabb súlyos hibára derült fény. Ezúttal a Lexus legnagyobb terepjáróját, az LX-et hívják vissza, mivel egy konstrukciós hiba lehetővé teszi, hogy menet közben kormányozhatatlanná váljon az autó.
A 2003 és 2007 között gyártott LX 470-es kormányoszlopának két szekciója között nem megfelelő a kötés, így egy-egy nagyobb ütés következtében – amilyet egy nagyobb kátyún való áthajtás okoz – megszűnhet a kapcsolat a kormány és az első kerekek között. Ráadásul az LX-et – lévén a Toyota Land Cruiser közeli rokona – ha nem is gyakran, de terepen is használhatják, ahol gyakoriak az ilyen ütések. Aligha kell ecsetelni, hogy egy efféle hiba milyen veszélyes lehet, és bár csak 39 ezer autóról van szó, a Toyota számára nem is jöhetne rosszabbkor egy ilyen bejelentés, amikor amúgy is romokban hever a megbízhatóság ígéretére évtizedek alatt felépített arculata.
Maga a javítás egyébként viszonylag egyszerű: egyetlen apró alkatrész cseréjével megbízhatóvá teszik a kötést a két alkatrész között, addig viszont azt javasolják a tulajdonosoknak, hogy ne használják autóikat. Európában hivatalosan nem forgalmazták az LX sorozatot, így mifelénk legfeljebb néhány tucat szürkeimportból származó példány tulajdonosát érintheti a probléma. Nekik viszont rossz hír, hogy az ingyenes visszahívás csak az Atlanti-óceán túlpartján érvényes.