Bajban van az Audi: túl jól sikerült az 5-ös BMW, nekik pedig jövő márciusban be kell mutatniuk az A6-os következő generációját a Genfi Autószalonon. Örvénymintás matricázással szériaközeli prototípust tesztelnek már a kémfotók alapján, lényegi változtatásra nincs idő. De mit keres a kályhacső a kipufogó végén?
Nem várunk forradalmi változásokat az új A6-ostól. Az Audi az utóbbi években atombiztos dizájnstratégiát folytat: következetesen egységes arculattal, sallangmentes német eleganciát vetít minden típusuk. Vélhetően a következő közepes méretű limuzin is zavarmentesen illeszkedni fog a tornasorba.
Lényegében a nemrég bemutatott A7-es orrával kell összehozniuk az új A8-as farát, és már kész is az új szedán, amelyet az A7-hez képest kevésbé sportos, ötüléses modellnek szánnak. A hajtáslánchoz is elég lesz kicsit beletúrni a meglévő modellek kínálatába: állítólag kétliteres benzinesekkel és dízelekkel fog indulni a választék, a csúcsmodellbe pedig háromliteres, kompresszoros modell kerül. Természetesen nem fogják lehagyni a hétsebességes, duplakuplungos váltót sem az extralistáról, és az A8-asban bemutatott nyolcsebességes automata is elérhető lesz.
Az elcsípett prototípus készültségi állapota arra utal, hogy a jövő márciusi bemutató után nem sokkal meg szeretnék kezdeni az árusítást, mielőtt a BMW az F10-essel és a Mercedes az új E osztállyal túl sok potenciális ügyfelet elcsábítana. Úgy érezzük, ilyen riválisok ellen ezúttal nem lesz könnyű dolga az A6-osnak.