A japánok óvatosan nyúltak legkisebb modelljükhöz, talán érezték, hogy kár lenne elrontani a legpofásabb Mazda formáját.
A Mazda óvatosságát több dolog is indokolja: egyrészt a kettes népszerű, és ők is tudják, hogy ami jó, azt nem kell elrontani. Másrészt lényegében egyetlen alkatrész, az első lökhárító cseréjével megoldották a formai frissítést, ami most, a válság okozta pénzügyi sokk után nem kis előny. Más, olcsón kivitelezhető módosításokat is elvégeztek: változtattak a futómű hangolásán, így az autó – legalábbis az ígéretek szerint – valamivel komfortosabb lett, és bevezetnek egy új, automata váltós kivitelt is. A motorválaszték paramétereiben nem változott, bár most már az összes kivitel megfelel az Euro 5 normarendszer előírásainak.
A felújított Mazda 2 a Párizsi Autószalonon mutatkozik be szeptember legvégén, de nem ez lesz ott a Mazda egyetlen újdonsága. Jön az 1,6 literes turbódízel négyhengeres erősebb és tisztább kivitele is, amelyet a hármasba és az ötösbe építenek be. Az előbbiben 4,4, az utóbbiban 5,2 literes átlagfogyasztást produkál 100 kilométeren, és a Mazda 3-asba építve csupán 117 gramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe kilométerenként.