Nem tudni, hogy visszatér-e egyáltalán a következő generációban, de ha igen, akkor sem az öthengeres turbómotorral, amelyet még a Volvótól örökölt a Ford.
A Focus ST a szigorodó környezetvédelmi normáknak esett áldozatul: a régebbi motor már nem teljesítette a határértékeket, így nem tarthatták gyártásban tovább. A Fordnak tulajdonképp szerencséje van, hiszen épp most esedékes a modellváltás, ami lehetőséget ad a zökkenőmentes motorcserére. A többi modellben a 2,5 literes turbómotort a kétliteres, 203 lóerős EcoBoost négyhengeressel helyettesítették, és alighanem ugyanezt tervezik a Focussal is: ha lesz következő ST, abba nyilván ez a motor kerül majd, talán valamivel erősebb kivitelben.
Nem a Focus ST az egyetlen típus, amely az Euro V bevezetése miatt tűnik el a kereskedésekből, a Honda ugyanezen okból hagy fel a Civic Type-R forgalmazásával Európában.