Vagy csak úgy tesznek – mindenesetre azt ígérik, hogy kivizsgálják, mitől gyulladt ki három hónap alatt tíz 458-as.
Az autók közül hat ugyan balesetben kapott lángra, ami még magyarázható valahogy, három viszont spontán gyulladt meg, mindenféle előzetes jel nélkül. A tizedik autó egy raktártűzben semmisült meg, és egyelőre nem tudni, hogy az autó, vagy a raktárban talátható egyéb tárgyak égtek-e először. A 458-ashoz hasonló, kihegyezett sportkocsik esetében nem ritka, hogy a motor valamelyik alkatrésze nagy terhelés után túlmelegszik és kigyullad, de az ilyen típusú hibákat általában még a fejlesztés során kiküszöbölik. Hasonló esetek előfordultak a Ferrari Enzo és az Audi R8 V10 prototípusaival is, de ezeket a típusokat még a szériagyártás előtt kijavították, így a vevők már nem találkozhattak a problémával.
A 458 Italia jelenleg a Ferrari legnépszerűbb típusa, az 570 lóerős, középmotoros sportkocsira új rendelést csak három év várakozási idővel vesznek fel. Épp ezért kellemetlen az eset: a vevők könnyen eltűnhetnek, ha nem sikerül megnyugtató megoldást találni a spontán autótüzekre.