Erőre kap a Lotus Evora

2010.08.27. 15:36

A Toyota Camry V6-osában szunnyadtak még lóerők bőven: az új Evora S 280 helyett 350 lóerős, nagyobb kortyokban nyeli a benzint és érezhetően fürgébb lett. Az S változat mellett Párizsban bemutatják az automata váltós Evorát is: ennek IPS a neve, és elsősorban Észak-Amerikába szánják.

Az Evora megjelenésekor egyedül a motor teljesítményét kritizálták sokan, hiszen az autó egyébként minden szempontból összemérhető a német és olasz konkurensekkel: Van olyan jó külsejű, mint bármelyik Ferrari vagy Porsche, és technikai megoldásaiban sem marad el közvetlen vetélytársaitól. A 3,5 literes motort persze nem sportkocsikhoz tervezte a Toyota, ennek megfelelően inkább nyomatékra, mint teljesítményre hangolták – és úgy néz ki, a Lotusnak eddig tartott, hogy a fajlagos teljesítményét feltornássza 100 lóerő/literig. A 70 plusz lóerő hatása már az autó dinamikáján is érezhető. 4,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, és 261-ről 276 km/h-ra nőtt a végsebessége is. Az S-ben a teljesítménynöveléshez misztikus sport-gomb is jár, amely közvetlenebb gázpedál-reakciót eredményez, megemeli a leszabályzási fordulatszámot, engedékenyebbé teszi a menetstabilizálót, és aktivál egy megkerülő szelepet a kipufogórendszerben – részint a szívhez szólóbb hangért. Cserébe az S jóval iszákosabb lett: míg az alapváltozatból elvben akár 6,5 literes vegyes fogyasztás is kihozható, az erősebb motor ugyanabban a szabvány ciklusban 10,2 litert nyel le – és ez persze csak nagymamás stílusban vezetve érvényes, ami egy ilyen autó tulajdonosától valószínűleg idegen.

Aki kényelmes típus, és mégis az Evorába szeret bele – mondjuk a formája miatt – az rövidesen megkaphatja az automata váltós kivitelt is. Ebbe a gyengébbik V6-os kerül, hatsebességes automatával, így az autó végsebessége 250 km/h-ra csökken, 5,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót és 8,8 liter benzint kér vegyes ciklusban, 100 kilométeren. Ha jól sejtjük, a többi változathoz mérten visszafogott dinamikája ellenére az IPS jelzésű Evora a fontosabbik a két újdonság közül, legalábbis a Lotus számára, ugyanis Észak-Amerikában, és számos távol-keleti országban is ilyet igényel a potenciális sportkocsi-vásárlók egy jelentős része.

A Lotus az Evora sorozat bővítésével megtette az első lépést a visszatérés felé, de még hosszú utat kell bejárnia, hogy a Ferrari, illetve a Porsche komoly vetélytársává váljon, ahogy a cég új vezetése szeretné.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.