Túlzásba nem vitték a frissítést a Lexus IS sorozaton, az orr és a far átszabása alig észrevehető, ha nem vagyunk Lexus-fetisiszták. Az érdekesebb változások a lemezköpeny alatt rejtőznek.
Jövőre az eddigi 177 lóerős 220d spúrverziójaként bevezetik ugyanis a 200d-t, amely ugyanannak a motornak a visszabutított változata. Így nem véletlenül ugrik be a patinás típusjelzés láttán a harmatgyenge állólámpás Mercedes, hiszen egy Lexushoz mérten meglehetősen szerények az újonc menetteljesítményei: 10,2 másodperc alatt küzdi fel magát százra, és nem tornázható ötnél többel kétszáz fölé a sebességmérő. Valódi erénye a takarékosság: száz kilométerenként 5,1 literrel beéri az európai szabványciklusban - ez lehetett a fejlesztés igazi célja.
Hasonló finomításon esett át a 2,5 literes V6-os benzines is. Teljesítménye ugyan nem csökkent, változatlanul tudja a 208 lóerőt, de Euro 5-ös kipufogógázt termel már, és azt is visszafogottabban: 209-ről 194 g/km-re csökkentették a széndioxid-kibocsátását, ami 8,4 literes átlagfogyasztásnak felel meg.
Jövő hónapban, Párizsban rántják le a leplet a fészliftelt IS-ről, majd nem sokkal később meg is kezdik az árusítását Európában.