Értelmet nyert a Citroen C4 németes sterilitása: a franciák a DS4-nek tartogatták az érdekesebb formákat. Így a műszaki tartalmat lényegében csak egyszer kellett kifejleszteni, viszont két különböző vásárlói kört is megcélozhatnak a két modellel.
A rokonságból nem is csinál titkot a Citroen, hiszen az első fényszóró azonos a DS4-esen és a C4-esen, sőt, úgy tűnik, a motorháztető is, viszont minden más burkolólemez eltérő. Olyasmit próbáltak megvalósítani, mint a Volkswagen a Golf–Scirocco páros esetében: a DS izgalmasabb külsejű, más hangolású, a méretei is mások – a C4 hat centivel hosszabb, néggyel alacsonyabb és kettővel keskenyebb –, de használati értéküket tekintve lényegében egyenértékűek. A két autó formája ugyanakkor nem is lehetne különbözőbb: a DS4 sokkal izgalmasabbnak tűnik hegyesen végződő oldalablak-sorával, Audi-módra tátott szájat imitáló hűtőmaszkjával és határozott sárvédőíveivel.
Az izgalmasabb karosszériához erőteljesebb motorok járnak: a leggyengébb változat a 110 lóerős, 1,6 literes HDi motort kapja, de lesz 160 lóerős, kétliteres dízel, valamint 120, 155 és 200 lóerős, 1,6 literes benzines is, az utóbbi kettő turbófeltöltéssel. A gyengébbik dízelmotort motorfék-energia-visszanyerésre is képes stop-start rendszerrel is szállítják majd, és az összes motorhoz elérhető lesz az ESG fantázianevű, robotizált mechanikus váltó.
A típust valamikor a jövő év közepe táján kezdik bevezetni, várhatóan valamivel drágábban és gazdagabb alapfelszereltséggel, mint a C4-est.