Nem csak kívülről újul meg a nagyméretű családi SUV, de korszerűbb is lesz, így van esélye a Ford Explorer ellen.
A tohonya, alvázas, merev hátsó tengelyes szabadidő-autók korának vége Észak-Amerikában, de a régi stílus még marad. A piac magas, tágas, de férfias kiállású családi autókat akar, és ha azt akar, azt is kap. A Ford elkészült az új Explorerrel, amely már önhordó karosszériát és keresztben álló motorokat kapott: a régi Volvo S80-padlólemez könnyebb, tágasabb és takarékosabb autót eredményezett. A Dodge ugyanezt az utat járja, csak a maga módján: ők a 300C hátsókerék-hajtású padlólemezére kezdtek építkezni, hogy hatékonyabb, korszerűbb autó lehessen az új Durango.
A formaterv követi a Dodge hagyományait, azaz klasszikus arányú és azonnal felismerhető, akárcsak a Charger vagy az Avenger. Ezen a fronton eddig sem volt gond, és az az érzésünk, ezután sem lesz. Ha sikerül igényesebb belső teret készíteni, ahogy ígérik, és jobb gyártási minőséget produkálni, a Durango könnyen slágerré is válhat. Az más kérdés, hogy az igazán takarékos motorokra még várni kell. A típus 3,6 literes, V6-os vagy 5,7 literes, V8-as motorral készül majd, illetve automata váltóval és hátsó- vagy összkerékhajtással.
A Durango talán legfeltűnőbb újítása mégsem ez, hanem az új Dodge-logó, amelyet itt láthatunk először. A tervezők a hűtőmaszk keresztjét komponálták egybe egy szimpla pajzsformával és a Dodge felirattal, mivel az eddig használt kosfejes jelvényt a csak teherautókat gyártó RAM részleg használja tovább.