Ezúttal nem egy átcímkézett Daciáról van szó: a Granta az ős-Ladák kiváltására készült, ennek megfelelően egyszerű és olcsó lesz.
A 2190-es persze így sem számít valódi újdonságnak: a Kalinát tervezték át az AvtoVAZ mérnökei a Renault segítségével. Az autó egyrészt kapott egy új orr-részt, másrészt úgy módosították egyes alkatrészeit, hogy az előállítása még olcsóbb legyen. A cél az volt, hogy a legegyszerűbb változat már 5000 eurós, azaz napi árfolyamon számolva mintegy 1,43 millió forintos áron piacra kerülhessen, és így kiválthassa a Lada Classic sorozatot – ismertebb nevén a kocka-Ladát – illetve a Samara sorozat különféle változatait, amelyeket Togliattiban pillanatnyilag még tovább gyártanak, és elég népszerűek nevetségesen alacsony áruk miatt.
Lassan körvonalazódni látszik a Renault, illetve az AvtoVAZ jövőbeli termékstratégiája. A Granta lesz a spórolós alapmodell, míg a Dacia típusainak Lada jelvényes változatai képviselik a következő lépcsőfokot. Ezzel az utánpótlás is biztosított, hiszen mire szükségessé válik a frissítés, a Logan léphet a Granta helyére, és egy korszerűbb Dacia veheti át a drágább modell szerepét. A Grantát várhatóan 2011 vége felé kezdi gyártani a Lada, de a tulajdonosok tervei szerint ez még csak a kezdet. 2020-ra kilenc különböző Lada típust szeretnének gyártani, három vagy négy különböző padlólemezre.