Egyszerűen muszáj volt tenni valamit, nem lehetett megúszni a fészliftet, bármilyen sikeres is a C4 Picasso. Kapott hát LED-eket az orrára, új stop-start rendszert, meg persze neki is már a bumerángos emblémát kell viselnie, ezért most másképpen fintorog a motorházteteje.
Valóban csak rontani lehetett volna a C4 Picasso harmonikus megjelenésén, ezért a modellciklus-közepi frissítésnél csak minimálisan nyúltak hozzá a franciák. A LED-es nappali fényszórócsík teljesen feltűnésmentes, de lassan már cikinek számít autót gyártani nélküle, az ívelt emblémát pedig kötelező jelleggel rá kell ragasztani minden Citroënre. Így első ránézésre alig különbözik az aktuális modelltől, de legalább az átszerszámozásra nem kell sokat költenie a gyárnak.
Szintén kötelező körnek számítanak az emissziócsökkentési intézkedések, amihez a reklámszövegben mikrohibridnek csúfolt e-HDi technológiát építették be a franciák a C4 Picassóba. Ez egy második generációs start-stop rendszerből, valamint intelligens generátorvezérlésből áll - eredménye pedig 4,8 literes fogyasztás, ami kilométerenként 125 gramm szén-dioxid kibocsátásnak felel meg az európai szabványmérés során. Kérdéses, hogy ezek az újdonságok mennyire élénkítik az egyterű iránti keresletet, mindenesetre 2010 végétől kerülnek a szalonokba a frissített Picassók.