Fotókon már láthattuk a Peugeot új csúcsmodelljét, és most az is kiderül, hogy mit takar a burkolat. Az 508-as a hivatalos álláspont szerint egyszerre helyettesíti a 407-est és a 607-est, de valójában inkább csak igazodtak a német konkurencia – a Ford Mondeo és az Opel Insignia – növekedéséhez.
Az autó hossza 4813, a tengelytávja 2817, a szélessége pedig tükrökkel együtt 2068 milliméter, azaz minden irányban nagyobb, mint az elődje volt, pedig a padlólemez többé-kevésbé ugyanaz – ez a PSA egységes 3-as platformja, amelyet a Peugeot-n kívül a Citroen is használ. A hosszabb tengelytáv és hátsó rész, illetve a bő négy centivel rövidebb orr az oka, hogy az 508-as arányai egészségesebbnek tűnnek, mint a túlméretezett orrú 407-eséi, és ez nem csak esztétikai kérdés. A méretnövekedés ellenére az új modell nem lett nehezebb, sőt, 35 kilóval csökkent a tömege a 407-eshez képest. Az új modellben hátul egyértelműen több a hely: a hátsó lábtér 53 milliméterrel lett hosszabb, a csomagtartó pedig 105 literrel lett tágasabb – az új érték VDA-szabvány szerint 515 liter. A kombinál is hasonló a növekedés mértéke, 450 helyett 560 liternyi csomagnak jut benne hely. A lesimított formák az aerodinamikának is jót tettek: a szedán légellenállási tényezője 0,25, a kombié 0,26 lett, ami egész jó értéknek számít a kategórián belül, legalábbis a gyáriak szerint.
A motorválasztékon már érezni, hogy a Peugeot is készül a szén-dioxid-kibocsátási korlát bevezetésére. Benzinmotorból csak kétféle van, mindkettő BMW-féle, 1,6 literes négyhengeres. A gyengébbik 120 lóerős szívómotor, ez csak robotizált mechanikus váltóval lesz kapható, míg az erősebb, 156 lóerős motor turbós, kézi vagy automata váltóval párosítva. A motorválaszték zömét azonban a dízelek teszik ki: kínálnak 1,6 literes, 112 lóerős négyhengerest, kétliteres 140 vagy 163 lóerős, és 2,2 literes, 204 lóerős HDi motorokat. Hathengeresek egyelőre nincsenek, és nem is biztos, hogy lesznek – a legerősebb benzines és dízelmotorok szén-dioxid-kibocsátása így is 169, illetve 154 g/km, ami jócskán a kötelező átlag felett van.
Az 508-as futóműve a legtöbb típusváltozatnál a már megszokott elrendezést követi: elöl MacPherson tagokat alkalmaznak, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztést. Az egyetlen kivétel a 204 lóerős dízelmotorral hajtott, de kifejezetten sportosnak szánt GT változat: ebbe előre kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kerül – így pontosabb lehet a kormányzás nagy tempónál. A Peugeot a sportos kivitelen kívül hibridet is ígér, ugyanazzal a hajtásrendszerrel, amelyet a 3008 Hybrid4-ben alkalmaznak először, a 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátású, négykerék-hajtású változatra azonban 2012-ig várni kell.
Az új típust először a Párizsi Autószalonon láthatja a közönség élőben.