Citroen őrület a Lacoste nevében
Párizsi Autószalon nincsen elvetemült francia tanulmányautók nélkül – a Citroen legalábbis kitesz magáért az idén is.
A Lacoste valójában csak egy tetszetős ötlet megvalósítása, nem több, de épp ebben rejlik a bája: nem tartalmaz kompromisszumokat, így akkor is kívánatos tárgy maradhat, ha a valóságban nem volna igazán használható. A tervezők a klasszikus strandautó témát dolgozták fel újra: a tető helyén csak egy keskeny bukóív található, ülni egybefüggő padokon lehet, ránézésre minden slaggal mosható műanyag kívül-belül, és a kezelőszervek is csak a legszükségesebbekre szorítkoznak. Igazán érdekes megoldás a LED-sorokból kirakott kijelző, amelyen a leglényegesebb információk olvashatók. A fekete-fehér színösszeállítás talán unalmasnak tűnhetne, ha a jelvény, a szélvédő és néhány díszítőbetét nem pompázna neonzöld színben. A szellős kialakítás ellenére a piknikkosárforma jószág bizonyos mértékig megvéd a csapadéktól is: a tető hiányzó része gumimatracszerűen felfújható elemekből áll, amelyek összecsukva a középső, merev ívben tárolhatók.
Képről nehéz megsaccolni a jármű pontos méreteit a szokatlan arányok miatt, de a valóságban egész apró, nem nagyobb, mint egy Citroen C1-es. A hossza 3,45 méter, a szélessége 1,8 méter, a magassága 1,52 méter, a tengelytávja pedig 2,3 méter. Ehhez képest az ezres, háromhengeres motor, amelyet az orrában hord, nem is tűnik kevésnek: a meredek szélvédő és a tető hiánya miatt amúgy sem volna alkalmas száguldozni, strandon cirkálni viszont bőségesen elegendő.