Az utolsó pillanatban változtattak a legsportosabb A1-es nevén, talán a szaksajtó kollektív felhördülésének is köszönhetően. Az S1 elnevezést egyelőre meghagyják a legendás, rövid Quattro Sport versenyautónak, és a fronthajtású kiskocsi csúcsváltozatát egyszerűen 1.4 TFSI-nek hívják majd.
A névváltozáson kívül néhány más részletre is fény derült. Az A1-esbe az 1,4 literes, turbós és kompresszoros motor egy újabb, 185 lóerős változatát szerelik – a különbség csupán 5 lóerő a Polóban használt kivitelhez képest. Az eltérés csak azzal indokolható, hogy az Audinál presztízskérdést csinálnak belőle, hogy ha többet nem is, legalább egész pontosan ugyanakkora teljesítményt kínáljanak, mint a Mini a Cooper S-ben. A csúcsmotorhoz dupla kuplungos, hétsebességes S-tronic automata váltó és kerékfékezgetős elektronikus differenciálzár-szimuláció jár. Az A1 1.4 TFSI így – ha az összkerékhajtást nélkülözi is – egész fickósan megy: 6,9 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 227 km/h.
Így már nem lehet hiányérzetünk az A1-paletta teljesítménye kapcsán, hiszen ez a csúcsváltozat könnyedén tartja a lépést a legtöbb mérges kisautóval a kategóriájában, beleértve még a papíron erősebb Renault Clio RS-t és Opel Corsa OPC-t is. A névválasztással azonban az ellenkező végletbe esett az Audi, mint korábban. Ha az S1 jelzés túlzás is lett volna, az 1.4 TFSI kódra aligha ugranak majd a sportos Audik kedvelői. Talán találhattak volna egy ügyesebb alternatívát – például hívhatnák A1 S-nek.