Kangoo ZE: életképes villanyautó féláron?
A Renault áruszállítója így sem olcsó, viszont egész használható célszerszámnak tűnik, és idővel talán kedvezőbb lesz az ára is.
A villanyautózással az a legnagyobb probléma, hogy korlátozza a felhasználó mozgásterét: a várost nemigen lehet elhagyni egy ilyen járművel, hiszen a telepek újratöltése lassú, az akkucserélő hálózatok pedig még csak a kísérleti stádiumnál járnak. A Kangoo Express azonban olyan jármű, amelynél ezek a szempontok kevésbé érdekesek. Olyan feladatokra – például városi áruterítésre, postai kézbesítésre vagy szervizcsapatok szállítására –, ahol tervezhető a naponta bejárt útvonal, vagy elég nagy az állásidő a rendszeres újratöltéshez, a típus nyújtotta 160 km-es egy feltöltéssel megtehető távolság és a 130 km/h-s végsebesség bőségesen elegendő. Ráadásul nem kell attól tartani, hogy a sofőr túl vehemensen hajtana, és a tervezettnél hamarabb lemerítené az akkumulátorokat, hiszen a Kangoo nem egy élményautó.
Így az egyetlen akadály az elektromos hajtású Kangoo elterjedése előtt már csak az ára: 20 ezer euró, azaz bő 5,5 millió forint az ára, durván fele az első szériagyártású villanyautóénak, de majdnem a duplája annak, amennyit egy hasonló, de belső égésű motorral hajtott autóért elkérnek. Ráadásul havi 72 euró – mintegy húszezer forint – díjat kérnek az akkumulátorért, amelyet a vevő csak bérelhet. Így pedig az üzemeltetés sem annyival olcsóbb, amennyivel a felhasznált villanyáram kevesebbe kerül a benzinnél vagy gázolajnál.
Ennek ellenére valószínű, hogy lesznek olyan vállalatok, amelyek élve a lehetőséggel vesznek néhány elektromos Kangoot, elsősorban zsúfolt belvárosokban való használatra. Főleg olyan helyeken válhat népszerűvé, ahol így mentesülhetnek valamiféle dugódíj megfizetése alól, vagy állami támogatással vásárolhatnak elektromos járműveket. Itthon azonban egyelőre egyik jelenséggel sem találkozhatunk, így errefelé alighanem ritka madár lesz az elektromos Renault áruszállító.