Jönnek az olcsó Porschék

2010.09.28. 17:05

Ambiciózus célt tűzött ki a konszernnek Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport vezetője: 2018-ig meg szeretné előzni a Toyotát, a világ legnagyobb autógyártóját. Ehhez viszont kevésbé nemes tetteket is végre kell hajtania, például a Porsche eladásait középtávon 150 ezer fölé kell feltornáznia, ami reálisan nézve csak a választék felhígításával lehetséges.

Az utóbbi években amúgy is egyre terebélyesedő Porsche-modellpalettát jelentősen bővíteni kell ahhoz, hogy a régebben szinte manufakturális módszerekkel készülő rétegtermékek gyártójából tetemes darabszámokat termelő márka váljon. A következő lépés ehhez az Audi Q5 alapjaira készülő Cayenne-kistestvér lesz, amely 2015-re készül el – neve pedig Cajun lehet, nyilatkozta Winterkorn.

A kis SUV-nál is nagyobb sikerre számíthat az egyre gyakrabban emlegetett újkori VW–Porsche, amely egy Boxsternél is kisebb sportkocsi lenne. A Volkswagen Bluesport tanulmányautó porschésított változatával állítólag a tízmillió forint alatti árkategóriába szeretnének belépni.