Már az új szabályrendszerhez igazodik a DS3 WRC, amely névleg kisebb motorral is épp olyan erős, mint a leköszönő C4-es.
Az 1,6 literes turbómotor ugyanúgy 300 lóerős, mint a korábbi kétliteres, igaz, maximális nyomatéka csökkent valamelyest. A 350 Nm 3250-es fordulatnál persze még mindig bőven elég – így aligha csökken majd a WRC futamok tempója. A DS3 versenyváltozata elvben ugyan egyszerűbb és olcsóbb, mint a korábbi szabályok szerint épített rali-versenygépek, de ettől még nem esik sokkal közelebb a szériagyártmányhoz, mint azok.
A karosszéria ugyan a sorozatgyártmányéval egyezik meg, de mintegy 40 méternyi csőből hegesztett bukókeret teszi elképesztően merevvé és biztonságossá. Aerodinamikailag is igyekeztek tökéletesíteni a szériamodellt, többek között egy 1,82 méter széles légterelő került a hátsó ajtó felső peremére – azért csak ekkora, mert a szabályok nagyobbat nem engednek. A váltó hatsebességes, szekvenciális kapcsolású mechanikus szerkezet, és vadiúj, központi differenciál nélküli hajtásrendszert fejlesztettek a DS3 számára, mivel a szabályok csak ilyet engedélyeznek. A fékrendszer sem hétköznapi: az aszfaltos versenyeken 355 mm-es, murván 300 mm-es első féktárcsákat használnak majd, négydugattyús, vízhűtésű féknyergekkel, hátul pedig 300-as, léghűtéses tárcsákat alkalmaznak mindenféle felületen.
A DS3 WRC első bevetéséig már nincsen sok idő hátra: a következő szezon első futamát, a Svéd Ralit 2011 februárjának közepén tartják – addigra készen kell lennie az autónak.