Chrysler 200, a mentőöv
Az évtized tévedését próbálja kijavítani az amerikai cég új típusa. A legutóbbi Sebring eladásai finoman szólva siralmasak voltak, de a Chrysler abban reménykedik, hogy egy alapos átdolgozással kihúzza, amíg megérkezik a Fiat-alapú utód.
Ahogy sejteni lehetett, a Chryslernél nem volt pénz a 200C tanulmány elkészítésére, de a kísérleti jármű stíluselemeit azért felhasználták a Sebring átalakításánál. Meghagyták a sikertelen típus műszaki alapjait – ami egyértelműen látszik az új 200-as arányain és változatlan tetővonalán –, de a karosszériát szépen lesimították, a karosszériaelemek nagy részét pedig kicserélték, a belső teret átdolgozták, valamint lecserélték az egyik motort is. Mindez persze csak átmeneti megoldás lehet, hosszabb távon jobb műszaki tartalomra is szükség lesz, de arra a két-három évre biztosíthatja a túlélést, amíg el nem készül az Alfa Romeo 159-es utódjára épülő, korszerűbb következő generáció.
A Sebring persze nem a külseje miatt bukott meg elsősorban, híresen igénytelen belső tere volt a legnagyobb gyengéje, de a Chrysler egyelőre csak külső képeket mutatott, így nem tudni, hogy ezen a téren sikerült-e érzékelhető javulást produkálni, vagy sem. Az autó műszaki megoldásairól sem árultak el igazán sokat, csak annyi biztos, hogy az alapváltozatokba a Chrysler–Hyundai–Mitsubishi motorcsalád 2,4 literes tagja kerül, akár eddig, az erősebbikbe viszont az új, 3,6 literes Pentastar motor. Ez utóbbihoz állítólag összkerékhajtást is lehet majd rendelni, ami akár előnyt is jelenthet a konkurensekhez képest. A mezőny persze így is kőkemény: a Toyota Camryt, a Honda Accordot, a Chevrolet Impalát, a Ford Fusiont és Hyundai Sonatát kellene megszorongatnia, ami nem lesz egyszerű, mivel ezek a modellek bejáratott vevőkörrel rendelkeznek.
Kevéssé valószínű, hogy a 200-as Európában is megjelenne, hiszen a cégvezetés épp mostanság vonta ki a Chrysler márkáit az európai piacról.