Kémfotórejtély az Edelweissspitzén
Nem menekült a kisautót tesztelő mérnök, valószínűleg nem tudta, hogy a Totalcar egyik olvasójához van szerencséje.
Az Alpok bizonyos szerpentinjein gyakori vendégek a félig-meddig álcázott tesztautók, hiszen ezek az utak számos alkatrész – köztük is elsősorban a fékek és a futómű egyes alkatrészei – számára kivételesen nagy igénybevételt jelentenek. Egy ilyen, féktesztekre használt kiskocsi-prototípussal találkozott Zsolt nevű olvasónk. El is beszélgetett az autó sofőrjével, aki készségesen engedte, hogy fényképezzen, sőt, még meg is próbálta rávezetni, hogy mit lát. Hősünk először VW-nek nézte a tesztautót, de a szakember felhívta rá a figyelmét, hogy milyen kicsik a kerekek, a gumik Hankook márkájúak. Arra a kérdésre viszont, hogy koreai-e az autó, már csak egy kurta talán volt a válasz.
Lelőjük a poént, valóban koreai autóról van szó, ami egyébként a GG HY kezdetű rendszámból is sejthető. A GG a gross-geraui körzetet jelenti, ahol Rüsselsheim és a Hyundai–Kia német fejlesztőközpontja is fekszik – a HY betűpárt pedig alighanem a koreai gyártó kérte ki magának a hatóságtól. Az autó azonban nem Hyundai, hanem Kia, egész pontosan a Picanto következő generációja, amely várhatóan a jövő év első felében érkezik, és műszaki szempontból lényegében azonos a Hyundai i10-essel. Az autó egyébként három- és ötajtós kivitelben egyaránt kapható lesz, és 1,2 literes, háromhengeres, Euro 5-kompatibilis benzinmotorral kínálják majd.