Úgy néz ki, a franciák két-három éven belül megszerezhetik az orosz autógyártó részvényeinek többségét. Végleges megállapodás még nincs, ám az orosz állam szabadulna az AvtoVAZ-tól, amely eddig mintegy 75 milliárd rubelt nyelt el a fejlődés mindenféle jele nélkül, a Renault pedig nem zárkózna el a vásárlás elől.
Az AvtoVAZ pillanatnyilag három nagy befektető kezében van. Az állami tulajdonú Rostekhnologii, a Troika Dialog nevű orosz nagybank és a Renault-Nissan egyaránt 25-25%-ot birtokol az AvtoVAZ-ból, a részvények 23%-a nyilvános jegyzésű, maradék 2% pedig kisebb befektetők birtokában van. A Renault a hírek szerint elsőként a Troika Dialogot szeretné kivásárolni, de a Rosteknologii vezetése is eladná saját részvényeit. A Renault persze nem akarja elsietni a dolgot: épp csak elkezdték az átszervezéseket a Lada üzemekben, azoknak a tapasztalt vezetőknek a segítségével, akik korábban a Daciánál is rendet tettek, így még éveknek kell eltelniük, mire az intézkedéseiknek hatása lesz. Ugyanakkor miután a Dacia modelljeit viszik át a Ladához is, nyilvánvaló, hogy hosszabb távon a Renault érdeke is az AvtoVAZ irányításának megszerzése, hiszen másképp nem tudhatják biztonságban saját technológiájukat.
Az orosz kormány ugyanakkor siettetné az üzletet: ha minden igaz, Putyin miniszterelnök a részvényvásárláshoz még néhány adó- és exportvám-kedvezményt is hozzácsapna a helyi gyártású autók esetében, így a Renault-Nissan egyértelmű piaci előnybe kerülne, nem csak az orosz piacon, de néhány más szovjet utódállamban is. A lényeg, hogy biztonságban tudják a Lada piaci részesedését, és ezzel azt a régiót, amelyet eltart.