Ha azt mondjuk, Ssangyong Korando, kevesen törnek ki heves lelkendezésben. A koreai terepjáró-specialista a Korea can do-ból ferdített típusjelzést meglehetősen rémisztő formatervű igáslovakra ragasztotta. Eddig.
Giorgetto Giugaróval rajzoltatták meg az új Korandót, új platformot terveztek neki és Euro 5-ös motort szereltek bele — Ssangyongék komolyan célba vették az európai piacot. Ha nem az öt éve senkinek sem hiányzó nevet adták volna neki, talán még nagyobb sikerre számíthatna.
Mindene megvan hozzá, hogy akár a Dacia Dusterrel is versenyre kelhessen. Új fejlesztésű kétliteres dízelmotorja 175 lóerő mellett elméletben 6,4-es fogyasztásra képes, ESP-től visszagurulásgátlóig minden modern elektronika benne van, kinézetre pedig ha nem is túl karakteres, de csúnyának nem mondható. És kapható belőle elsőkerekes változat is, amivel az árcédulája is elég vonzó lehet.
A Korando a Ssangyongok következő generációjának első kölyke, egy éven belül érkezik egy nagyobb, Hyundai SantaFe méretű bátyja, és egy Nissan Juke méretű öccse is.